Tuotteen perustiedot
- Mitä palveluita/tuotteita tarjoatte uusille asiakkaille. 1-3 tärkeintä tärkeysjärjestyksessä?
- Mitä palveluita/tuotteita tarjoatte nykyisille asiakkaille?
- Mistä liikevaihtonne koostuu?
- Kuka on teidän kohderyhmää? 1-3 tärkeintä tärkeysjärjestyksessä?
- Minkä ongelman tuotteenne ratkaisee kohderyhmältä?
- Ketkä ovat kilpailijoitanne? 1-3 tärkeintä
- Miten erotutte teidän kilpailijoista?
- Mitä kautta saatte tällä hetkellä asiakkaita?
R – Rakenna näkyvyys
- Oletteko mielestänne tunnettu yritys kohderyhmänne keskuudessa? (tuleeko suurimmalla osalla teidän kohderyhmää te mieleen jos tarvivat apua).
- Paljonko teillä on liikennettä sivuilla/somekanavissa/tapahtumissa kuukaudessa? Jos et ole tunnettu, niin tavoite esim. 3k per kk per palvelu.
A – Aktivoi yleisö
- Saatteko sivujen kautta konversioita, yhteydenottoja tai uutiskirjeen tilauksia? Kuinka paljon? Tavoite 1%.
- Löytyy sivuillanne kohderyhmäänne kiinnostavaa tietoa? Tärkeimmät palvelut, hyödyt, asiakaskokemukset jne. Tee tästä listaus.
- Onko teillä paremmin sisältöä sivuilla kuin kilpailijoillanne?
- Onko teillä ladattavaa materiaalia sivuilla tai voiko sieltä pyytää maksuttoman tarjouksen?
L – Liidistä asiakkaaksi
- Kuinka moni tarjouksen/tapaamisen pyytäneistä/suostuneista tulee asiakkaaksenne? Tavoite 25 %.
- Mitkä ovat asiakkaidenne suurimmat syyt olla ostamatta jos annatte tarjouksen?
- Kuinka nopeasti otatte yhteyttä asiakkaaseen ja kauanko tarjouksen tekemiseen menee?
- Tarjoatteko takuuta?
- Onko teillä uutiskirjettä? Kuinka usein lähetätte uutiskirjeen? Tuleeko sitä kautta asiakkaita?
Kenelle sopii
- Malli sopii useimmille yrityksille. Erityisen hyviä tuloksia sillä on mahdollista saada jos myyt 200-20000 euron palveluita tai tuotteita.