Ville Lintula Oy – Markkinointikartoitus Ralli™

Tuotteen perustiedot

  • Mitä palveluita/tuotteita tarjoatte uusille asiakkaille. 1-3 tärkeintä tärkeysjärjestyksessä?
  • Mitä palveluita/tuotteita tarjoatte nykyisille asiakkaille?
  • Mistä liikevaihtonne koostuu?
  • Kuka on teidän kohderyhmää? 1-3 tärkeintä tärkeysjärjestyksessä?
  • Minkä ongelman tuotteenne ratkaisee kohderyhmältä?
  • Ketkä ovat kilpailijoitanne? 1-3 tärkeintä
  • Miten erotutte teidän kilpailijoista?
  • Mitä kautta saatte tällä hetkellä asiakkaita?

R – Rakenna näkyvyys

  • Oletteko mielestänne tunnettu yritys kohderyhmänne keskuudessa? (tuleeko suurimmalla osalla teidän kohderyhmää te mieleen jos tarvivat apua).
  • Paljonko teillä on liikennettä sivuilla/somekanavissa/tapahtumissa kuukaudessa? Jos et ole tunnettu, niin tavoite esim. 3k per kk per palvelu.

A – Aktivoi yleisö

  • Saatteko sivujen kautta konversioita, yhteydenottoja tai uutiskirjeen tilauksia? Kuinka paljon? Tavoite 1%.
  • Löytyy sivuillanne kohderyhmäänne kiinnostavaa tietoa? Tärkeimmät palvelut, hyödyt, asiakaskokemukset jne. Tee tästä listaus.
  • Onko teillä paremmin sisältöä sivuilla kuin kilpailijoillanne?
  • Onko teillä ladattavaa materiaalia sivuilla tai voiko sieltä pyytää maksuttoman tarjouksen?

L – Liidistä asiakkaaksi

  • Kuinka moni tarjouksen/tapaamisen pyytäneistä/suostuneista tulee asiakkaaksenne? Tavoite 25 %.
  • Mitkä ovat asiakkaidenne suurimmat syyt olla ostamatta jos annatte tarjouksen?
  • Kuinka nopeasti otatte yhteyttä asiakkaaseen ja kauanko tarjouksen tekemiseen menee?
  • Tarjoatteko takuuta?
  • Onko teillä uutiskirjettä? Kuinka usein lähetätte uutiskirjeen? Tuleeko sitä kautta asiakkaita?

Kenelle sopii

  • Malli sopii useimmille yrityksille. Erityisen hyviä tuloksia sillä on mahdollista saada jos myyt 200-20000 euron palveluita tai tuotteita.