Miksi maksaisit ostopolkuanalyysistä?

Yritykselläsi on jo verkkosivut mutta hyviä yhteydenottoja tulee liian harvoin. Käyt markkinointipalavereissa, parannat yksittäisiä mainoksia, testaat erilaisia nappeja ja vaihdat otsikoita mutta tulokset jäävät silti laimeiksi. Jos tämä kuulostaa tutulta, ongelma ei todennäköisesti ole yksittäisissä toimenpiteissä vaan koko ostopolussa.

Mikä on ostopolku ja miksi se ratkaisee tulokset?

Ostopolku tarkoittaa asiakkaan matkaa ensimmäisestä klikkauksesta siihen hetkeen kun hän ottaa yhteyttä tai tekee ostopäätöksen. Tämä matka voi kestää minuutteja tai kuukausia ja sen aikana asiakas kohtaa useita päätöspisteitä. Jos polku on epäselvä tai epälooginen asiakas yksinkertaisesti katoaa.

Usein yritys ei näe näitä esteitä itse. Verkkosivut näyttävät omasta mielestä hyviltä mutta asiakas ei ymmärrä mitä häneltä odotetaan tai miksi juuri tämä yritys olisi oikea valinta.

Klikistä konversioon™ – valmis analyysi kahdessa viikossa

Tarjoan palvelua nimeltä Klikistä konversioon™. Kahden viikon ostopolkuanalyysi jonka lopputuloksena saat:

  • Valmiin analyysin joka kertoo miksi verkkosivusi eivät tuota tarpeeksi liidejä
  • Kaksi valmista ostopolkua: yksi kylmälle asiakkaalle ja toinen lämpimälle
  • Käyttövalmiin suunnitelman parempien liidien saamiseksi
  • Kaiken tehtynä puolestasi, sinun tarvitsee vain hyväksyä lopputulos
  • Täyden tyytyväisyystakuun

Mitä ongelmia ostopolkuanalyysin avulla on mahdollista löytää?

1. Liikaa teknistä tai yrityskeskeistä puhetta

Sivuston tekstit keskittyvät liikaa ominaisuuksiin, historiaan ja sisäiseen näkökulmaan sen sijaan että ne vastaisivat asiakkaan kysymykseen: ”Miten tämä auttaa juuri minua?”

2. Polku katkeaa ennen yhteydenottoa

Asiakas aloittaa ostopolun, mutta kohtaa epäloogisen vaiheen, kuten hitaan sivun, monimutkaisen lomakkeen tai epärelevantin sisällön, joka katkaisee etenemisen.

3. Mainonnan ja verkkosivun viesti ei kohtaa

Mainos lupaa jotain muuta kuin mitä sivulla tarjotaan. Tämä luo pettymyksen tunteen ja asiakas poistuu nopeasti ilman toimintaa.

4. Myytte asiaa, jota ei tarvitse enää myydä

Kuvitellaan että yrityksesi myy aurinkopaneeleita. Verkkosivun yläosa kertoo, kuinka paljon rahaa voi säästää aurinkoenergialla ja miten järjestelmä toimii. Mutta asiakas joka vierailee sivulla on jo tehnyt tämän taustatyön. Hän ymmärtää tuotteen hyödyt ja etsii nyt vain parasta toteuttajaa.

Tässä vaiheessa asiakas haluaa vastauksia kysymyksiin:

  • Miten nopeasti voitte toimittaa järjestelmän?
  • Onko teillä näyttöä aiemmista toteutuksista?
  • Kuinka helppoa minun on asioida kanssanne?
  • Miltä kokonaispaketti näyttää ja mitä se maksaa?

Jos verkkosivu jatkaa perusasioiden toistelua eikä siirry ostamisen helpottamiseen, asiakas siirtyy kilpailijan sivulle joka antaa hänelle selkeän tarjouksen tai helpon tavan pyytää sen.

Ostopolkuanalyysin avulla löydetään nämä kohdat joissa puhutaan väärälle vaiheelle väärällä sävyllä.

Kenelle palvelu sopii?

Klikistä konversioon™ on suunnattu yrityksille jotka:

  • Saavat sivustolleen liikennettä mutta liian vähän yhteydenottoja
  • Eivät halua laittaa koko verkkosivustoa uusiksi vaan löytää nopeasti toimivan ratkaisun
  • Arvostavat konkreettisia toimenpiteitä ja suoraa puhetta

Hinta ja sisältö

  • Hinta: 1950 € + alv
  • Kesto: 2 viikkoa
  • Lopputulos: Kaksi käyttövalmista ostopolkua, analyysi nykytilanteesta ja parannusehdotukset
  • Takuu: Täysi tyytyväisyystakuu, maksat vain jos olet tyytyväinen

Lähetä viestiä WhatsApissa 040 5095167, niin lähdetään liikkeelle.


Ville Lintula

Olen toiminut yrittäjänä yli 12 vuoden ajan ja sinä aikana toteuttanut yli 200 verkkosivustoa. Olen nähnyt mitä samoja virheitä yritykset tekevät markkinoinnissaan sekä mitkä toimintatavat tuovat lisää myyntiä riippumatta kyseisen vuoden trendeistä. Tavoitteenani on löytää samanhenkisiä yrittäjiä ja johtajia, joita voin auttaa pitkäjänteisesti kehittämään omaa liiketoimintaansa, ei pelkästään myymään näille yhden tempun verkkokurssia. Oma erikoistaitoni on luoda selkeyttä kaaokseen.

Miten voin auttaa?

Helpoin tapa tutustua minuun on tilata minulta verkkosivujen analyysi. Voit tilata sen helposti klikkaamalla oheista linkkiä.