Verkkosivujen analyysi – lisää kauppaa nykyisiltä sivuilta
Palvelun avulla saat nopeasti ammattilaisen räätälöidyt ehdotukset miten parannat juuri teidän sivuja niin, että saat lisää kauppaa tai lisää yhteydenottoja.
Palvelu on ihanteellinen yrityksille, jotka haluavat ammattilaisen näkemyksen sivujensa tuloksellisuuden parantamisesta. Joskus verkkosivuja tulee itse katsottua erilaisilla laseilla, jos olet joko rakentanut itse sivusi tai olet yrityksen omistaja. Tästä syystä olisi hyvä käyttää ulkopuolisen ammattilaisen apua.
Voi olla myös, että mietit seuraavia asioita:
- Jos olet kyllästynyt siihen, että sinun tarvitsee jatkuvasti miettiä, onkohan sivusi tarpeeksi hyvät?
- Olet miettinyt uusia markkinointipanostuksia, mutta et tiedä kannattaako sivuja kehittää sitä ennen?
- Olet käyttänyt valtavasti aikaa sivujen kehittämiseen, mutta et tiedä vievätkö muokkaukset sivua jo huonompaan suuntaa?
Saat Verkkosivujen analyysin muokattavana Google Docs -tiedostona. Nauhoitan tällä hetkellä myös videon mukaan, jossa käyn tärkeimmät pääkohdat läpi. Näin voit helposti toteuttaa ehdotukset itse tai ohjata tiimiäsi niiden tekemiseen.
Olen ollut yli 10v yrittäjänä, rakentanut yli 200 verkkosivua sekä auttanut lukemattomia yrityksiä kehittämään heidän markkinointiaan yksinkertaisilla keinoilla.
Verkkosivujen analyysi ei ole vain kädenlämpöinen analyysi, jossa saat listauksen kehityskohteista, jotka tiedät jo itsekin. Kerron siinä asioita, jotka eivät ole kunnossa, mutta samalla annan myös konkreettisia kehitysehdotuksia.
Mitä tuloksia asiakkaani ja minä olemme saavuttaaneet?
- Käänsimme asiakkaan viestinnän ylösalaisin palveluiden hyödyistä -> heidän asiakkaan ongelmiin. Asiakas sai maksetulla mainonnalla 445 liidiä muutaman kuukauden aikana.
- Muutimme asiakkaan tarjouksen ja selkeytimme tuotevalikoimaa. Myynti kasvoi käytännössä nollamyynnistä parin kuukauden aikana yli 30 000 € myynteihin.
- Muutamassa kuukaudessa saimme muutettua kesään painottuvan bisneksen sellaiseksi, että hyvähintaisia asiakkaita tulee jatkuvasti vuoden ympäri. Asiakas paransi tulosta seuraavana vuonna yli 100 000 eurolla.
- Kolmessa kuukaudessa Facebook-markkinoinnin aloittamisesta yli 10 000 euroa myyntiä asiantuntijabisnekseen.
Mihin Verkkosivujen analyysi perustuu? Käytän nykyään tätä prosessia aina kun aloitan uuden asiakkaan kanssa yhteistyön.
Muistan kun tuskailin, että mistä johtuu, että jotkut sivustot toimivat paremmin kun toiset. Esimerkiksi jotkut monta vuotta takaperin rakentamani sivut toivat jatkuvasti yhteydenottoja, mutta sitten vastaavalta alalta olevat rakentamani sivut, jotka näyttivät ulospäin paljon viimeistellymmältä eivät tuoneet melkein ollenkaan kauppaa. Luulin, että tilanteeseen ei ole mitään selkeää kaavaa, vaan markkinat vain elävät eikä joka asiaan pysty vaikuttamaan. Kuitenkin jossain vaiheessa huomasin, että hyvin toimivilla sivuilla on aina sama toistuvat elementit. Aloin kirjaamaan näitä huomioita yksitellen ylös ja tämän avulla prosessi alkoi löytymään vuosien kuluessa.
Nyt olen rakentanut tästä itselleni yli 100-kohtaisen tarkistuslistan, jota päivitän aina kun saan uusia ideoita. Aikaisemmin päivitin listaa harva se viikko. Nykyään huomaan, että suurin osa ratkaisevista asioista löytyy sieltä. Ja kehittäminen on enemmänkin tarkistuslistan selkeyttämistä. Viimeisimpänä taisin päivittää listaan yksittäisten palveluiden viestikulmat – eli millä tavalla puhuttelet kohderyhmääsi jokaisen palvelun osalta niin, että he kiinnostuvat. Aikaisemmin olin lisännyt tämän liian monimutkaisesti tarkistuslistaan. Tämä siis tarkoittaa sitä, että on esimerkiksi täysin eri asia sanoa nämä 2 asiaa:
- “Palvelun avulla saat helposti käyttöönotettavat, ammattilaisen räätälöidyt ehdotukset verkkosivujesi parantamiseksi, joiden avulla saat lisää kauppaa.” kuin..
- “Palvelun avulla saat analyysin miten verkkosivujasi voisi parantaa.”
Näissä tilanteissa palvelun sisältö saattaa olla täysin sama. Viestikulma on vain rakennettu oikeasti miettimällä mitä kohderyhmä haluaa. Ja tottakai tätä miettimällä saat myös kehitettyä palveluitasi enemmän siihen suuntaan mitä kohderyhmä haluaa. Pyörä lähtee pyörimään oikeaan suuntaan. Tarkoituksena olisi, että tämän verkkosivujen analyysin jälkeen hoksaisit paljon muutakin myynnistä ja markkinoinnista palveluidesi osalta. Monesti yritysten palvelut ovat jo kunnossa, mutta niistä ei osata puhua oikealla tavalla verkkosivuilla.
Mitä asiakkaani ovat sanoneet kanssani työskentelystä?
- “Ville on tehnyt meille useammat nettisivut ja homma on aina toiminut moitteettomasti! Projekteissa aikataulut on aina pitänyt ja jälki ollut priimaa! Ville on superammattilainen, jonka kanssa on kiva tehdä töitä!”
- “Meillä ongelmana oli kokonaisuutena yrityksen markkinoinnin toteutus. Villen kanssa lähdettiin yhdessä suunnittelemaan missä olemme hyviä ja mitä haluamme asiakkaille tarjota. Ville on fiksu kaveri joka ymmärsi näppärästi mitä haluamme markkinoinnilta.”
- “Kiitos; luit välillä ajatuksemme ennen kuin ehdimme itse ajatella.”
- “Olen todella tyytyväinen sekä lopputulokseen että projektiin. Pystyin alusta asti luottamaan sujuvaan etenemiseen. Hyvin jäsennelty ja selkeä projekti auttoi hahmottamaan etenemistä ja projekti valmistui nopeasti.”
- “Projektin aikana yhteistyö sujui loistavasti ja Villen hyvä ammattitaitoa päästiin hyödyntämään projektin ajan. Olemme erittäin tyytyväisiä.”
- “Olemme olleet äärimmäisen tyytyväisiä Villen työskentelyyn ja hän on myös erittäin mukava yhteistyökumppani tehdä yhteistyötä. Yhteistyössä syntyy meille juuri sitä iloa yhteistyössä, jota mekin haluamme tuoda meidän brändin kautta maailmalle.”
- “Nopea palvelu, selkeät infot missä mennään ja hyvä tyyppi – tämä usein se kaikkein tärkein asia.”
Miten Verkkosivujen analyysiin sisältyy:
- Ensiksi pyydän sinua kertomaan hieman taustoja liiketoiminnastasi. Tämä voidaan hoitaa puhelimessa tai voit täyttää yksinkertaisen lomakkeen, jonka lähetän sinulle. Kiireisimmät voivat lähettää vastauksen vaikka WhatsApp -ääniviestillä.
- Tämän jälkeen käyn läpi nykyiset verkkosivusi. Listaan asiat, jotka ovat hyvin ja joita pitäisi kehittää.
- Luon huomioistani prioriteettijärjestyksessä olevat kehitysideat, jotka kirjoitan selkeästi auki Google Docs-tiedostoon.
- Lopuksi vielä nauhoitan videon läpi, jossa käyn ne läpi.
- Saat koko paketin nätissä muodossa sähköpostilla ja voit käyttää sitä bisneksesi peilaamiseen/kehittämiseen vuosia eteenpäin.
Verkkosivujen analyysin hinta 695 € + alv.
Sanon jo suoraan, että pyrin tekemään analyysejä vain kohderyhmääni kuuluville yrityksille. Tämä on oikeastaan kahdesta eri syystä:
- Tunnen kohderyhmäni bisneksen ja ongelmakohdat erittäin hyvin ja pystyn tuomaan juuri heille valtavasti lisäarvoa.
- Joskus analyysin jälkeen saatetaan miettiä mahdollista yhteistyötä.
Jos mietit kuulutko kohderyhmään, niin sen voit testata klikkaamalla täältä.
Onko palvelulla takuuta? Olen sataprosenttisen varma, että saat analyysin avulla arvokasta lisätietoja sivujesi kehittämisestä. Jos tyytyväisyystakuu on sinulle on tärkeää, niin voidaan keskustella aluksi tilanteestasi. Varmasti löydetään molemmille sopiva malli.