Asiantuntijamarkkinoinnin Menestysresepti: Top, Middle ja Bottom of Funnel Sisältö

Asiantuntijamarkkinoinnissa oikeanlainen sisältö oikeaan aikaan on avainasemassa asiakkaiden houkuttelemisessa ja sitouttamisessa. Markkinoinnin suppilomallissa (funnel) sisältö jaetaan kolmeen vaiheeseen: top of funnel (TOF), middle of funnel (MOF) ja bottom of funnel (BOF). Jokainen näistä vaatii omanlaisensa sisällöt asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa.

Top of Funnel (TOF)
TOF-sisällön tavoitteena on kouluttaa ja herättää asiakkaan kiinnostus. Tässä vaiheessa asiakas ei välttämättä tunne tuotettasi, joten sisällön tulisi olla informatiivista ja yleisluontoista, kuten:

  • UGC (User Generated Content) -koulutusvideot
  • Tuotedemot
  • UGC-suositukset
  • Staattiset tuote-esittelyt

Middle of Funnel (MOF)
MOF-vaiheessa asiakkaan kiinnostus on jo herännyt. Nyt keskitytään vakuuttamaan hänet tuotteen erinomaisuudesta ja ratkaisemaan hänen ongelmansa:

  • Me vs. muut -vertailustatikat
  • Arvostelustatistiikat
  • Karusellimainokset
  • UGC-tuotevideot

Bottom of Funnel (BOF)
BOF on ratkaiseva vaihe, jossa asiakas tuntee tuotteen ja tarvitsee viimeisen sysäyksen ostopäätöksen tekemiseksi. Nyt keskitytään tarjouksiin ja suosituksiin:

  • Arvostelustatistiikat
  • Tarjouksiin perustuvat mainokset
  • UGC-suositukset

Ymmärtämällä, mitä sisältöä käyttää missäkin vaiheessa, voit johdattaa asiakkaasi tehokkaasti ostoprosessin läpi ja varmistaa onnistuneen lopputuloksen.