Asiantuntijamarkkinoinnin Menestysresepti: Top, Middle ja Bottom of Funnel Sisältö

Asiantuntijamarkkinoinnissa oikeanlainen sisältö oikeaan aikaan on avainasemassa asiakkaiden houkuttelemisessa ja sitouttamisessa. Markkinoinnin suppilomallissa (funnel) sisältö jaetaan kolmeen vaiheeseen: top of funnel (TOF), middle of funnel (MOF) ja bottom of funnel (BOF). Jokainen näistä vaatii omanlaisensa sisällöt asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa.

Top of Funnel (TOF)
TOF-sisällön tavoitteena on kouluttaa ja herättää asiakkaan kiinnostus. Tässä vaiheessa asiakas ei välttämättä tunne tuotettasi, joten sisällön tulisi olla informatiivista ja yleisluontoista, kuten:

  • UGC (User Generated Content) -koulutusvideot
  • Tuotedemot
  • UGC-suositukset
  • Staattiset tuote-esittelyt

Middle of Funnel (MOF)
MOF-vaiheessa asiakkaan kiinnostus on jo herännyt. Nyt keskitytään vakuuttamaan hänet tuotteen erinomaisuudesta ja ratkaisemaan hänen ongelmansa:

  • Me vs. muut -vertailustatikat
  • Arvostelustatistiikat
  • Karusellimainokset
  • UGC-tuotevideot

Bottom of Funnel (BOF)
BOF on ratkaiseva vaihe, jossa asiakas tuntee tuotteen ja tarvitsee viimeisen sysäyksen ostopäätöksen tekemiseksi. Nyt keskitytään tarjouksiin ja suosituksiin:

  • Arvostelustatistiikat
  • Tarjouksiin perustuvat mainokset
  • UGC-suositukset

Ymmärtämällä, mitä sisältöä käyttää missäkin vaiheessa, voit johdattaa asiakkaasi tehokkaasti ostoprosessin läpi ja varmistaa onnistuneen lopputuloksen.

Liity mukaan muiden asiantuntijoiden joukkoon - tilaa maksuton uutiskirje

Haluatko lisää käytännön vinkkejä ja oppaita, joiden avulla voit tehostaa markkinointiasi ja saada lisää asiakkaita? Tilaa uutiskirjeeni oheisella lomakkeella, kirjoitan uutiskirjeelleni vielä enemmän konkreettista sisältöä mainosten tai tarjousten toteuttamisesta.